A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Комунальне некомерційне підприємство "Миколаївська центральна районна лікарня" Миколаївської районної ради Одеської області

На пульсі сучасних медичних технологій

Дата: 04.09.2019 10:48
Кількість переглядів: 41

У розвинутих країнах телемедицина вже працює на повну силу. Однак для України цей вид надання медичної допомоги належить до технологій, які тільки-но почали впроваджувати в практику. Процес іде досить повільно, бо для цього потрібні, насамперед, значні кошти. Втім, як показує зарубіжний досвід, вкладені сьогодні в розвиток телемедицини гроші окупляться сторицею в майбутньому.

 

Ще раз про те, що воно таке – телемедицина?
Якщо посилатися на законодавчі визначення, то телемедицина – це метод надання послуг з медичного обслуговування там, де відстань є критичним фактором. Надання послуг здійснюється представниками усіх медичних спеціальностей з використанням інформаційно-комунікаційних технологій після отримання інформації, необхідної для діагностики, лікування та профілактики захворювання.

             -Кажучи простіше, телемедицина – це віддалена консультація пацієнта з вузькопрофільним фахівцем з приводу діагностики або лікування. Лікар може знаходитись, наприклад, в обласній, районній лікарні, а пацієнт – у ФАПі за місцем проживання. Сама консультація відбувається за допомогою сучасних телекомунікаційних технологій. Щоб така консультація відбулась, у медзакладах, де фахівці взаємодіють за допомогою телемедичних технологій, потрібні:комп’ютер та інтернет; встановлене на комп’ютері відповідне програмне забезпечення – медична інформаційна система з телемедичним модулем; діагностичне обладнання – прилади, інтегровані з медичною інформаційною системою, для автоматичного запису та передачі результатів обстежень. Телемедицина допомагає зв’язати не тільки пацієнта та лікаря, вона також надає можливість лікарям спілкуватися між собою: обмінюватися досвідом, обговорювати складні випадки захворювань, організовувати консиліуми, проводити онлайн-семінари, відео-лекції та конференції. Точніше - це дистанційні консультації з профільними лікарями. Адже сімейний лікар не може бути одночасно спеціалістом у кардіології, офтальмології чи нейрохірургії. Тому за потреби він зв’язується із профільними лікарями, які й допоможуть правильно поставити діагноз чи підкажуть, які додаткові обстеження потрібні для ефективного лікування хворого,- говорить головний лікар КНП «Миколаївська центральна районна лікарня» Валентина Кирик.

Валентино Іванівно, які головні переваги використання телемедицини?

-Можна виділити 3 важливих «за» телемедицину.

Перше – швидкість діагностики завдяки використанню сучасних діагностичних технологій швидкість прийняття лікарем рішення з приводу діагнозу або лікування значно зростає.

Друге – відстань – більше не перешкода телемедицина, як вже було сказано, руйнує кордони, відстань перестає бути критичним чинником при наданні медичної допомоги. Скориставшись відповідними IT-рішеннями, можна консультувати пацієнтів та відстежувати лікувальний процес у найвіддаленіших куточках району.

Третє – активно діюча мережа професіоналів телемедицина створює ефективну платформу для професійного спілкування і зростання медичних працівників. Вона відкриває доступ до важливої інформації щодо історії хвороб і лікування, цікавих клінічних випадків, їх колегіального обговорення,-підкреслює головний лікар Миколаївської ЦРЛ.  Наприклад до А.-Іванівської амбулаторії загальної практики сімейної медицини, або до будь-якого фельдшера звернулася на прийом умовна пані Світлана із скаргою на головний біль, біль у грудях і погане самопочуття. Лікар або фельдшер міряє тиск, робить кардіограму, бере забір крові і відправляє за допомогою інтернету результати до центральної районної лікарні профільному лікарю. Той аналізує дані і дає висновок в залежності від результатів — наполягає на негайній госпіталізації, якщо того потребує стан хворої, або ж радить, як правильно організувати лікування на місці, якщо здоров’ю пацієнта ніщо не загрожує. В екстрених випадках результати з кабінету телемедицини Миколаївської ЦРЛ передаються до Одеського обласного центру телемедицини і т.д. Це дає можливість організувати якісний і оптимальний процес лікування пацієнтів у сільській місцевості.

    -На сьогодні кабінет телемедицини в Миколаївській ЦРЛ функціонує в тестовому режимі. Проведено десять консультувань пацієнтів, яким встановлено діагноз та призначено лікування. Звісно, не обходиться без проблем. Вони пов’язані насамперед із неналежною якістю зв’язку - відсутністю якісного покриття інтернету у нашому районі   для передачі медичних даних. КНП «Миколаївська центральна районна лікарня» - багатопрофільний лікувальний заклад на 60 ліжок. Функціонують сьогодні такі відділення: хірургічне, терапевтичне, пологове, інфекційне, а також допоміжні підрозділи.  Поліклініка на 360 відвідувань за зміну. Структурними підрозділами є три амбулаторії ЗПСМ: на базі Миколаївської поліклініки, Стрюківська і А.-Іванівська, 14 фельдшерських та 2 фельдшерсько-акушерські пункти, планується відкриття амбулаторії в с. Антонюки, - підсумовує В.І. Кирик.

Головний лікар КНП "Миколаївська ЦРЛ"- Кирик В. І. 
Оператор оперативно-диспетчерської служби обласного телемедичного центру - Чернов В. Ю.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора